Leta i den här bloggen

torsdag 26 november 2009

In Lloret de Mar :D



Tjena, tjabba hallå! för och främst vill jag uppmana alla att gå in på denna sida:
http://www.conken.blogspot.com/
...vilket ni gör om ni trycker på rubriken till detta inlägg!

När ni har gjort det vill jag säga att en smart idé kan vara att hoppa in på denna adress (den ovan) ibland, vi (cornelia och jag) bloggar nämligen numera ihop :)

För Greta: Jo det är sant, Cornelia menar dig i sitt inlägg och om du vill får du gärna skriva en kommentar på hennes blogg om du känner för det ;P

-----

Idag har vi busat runt i Lloret de Mar. Vaknade vid halv nio (och jag har nog aldrig vaknat så sent under min vistelse här i Spanien), skynda oss ner till frullen som stängde kl 10 och gick sedan ut på stan efter en snabbdusch. Solen sken i 25 gradig luft och vi gick in och flasch med våra solbrillor (Obs! glömde mina på rummet...)

Lloret de Mar är en lite småstad med pitureska småbutiker där det finns allt från tobaksbutiker till godis eller klädbutiker... eller var sägs om skobutikerna där bara ett x av en sort sko står framme med bara en storlek... spanjorerna måste vara mycket mindre än oss nordbor för det var lite svårt att hitta bra storlek...

Vi vandrar vidare i en stad som är i stort sett vinterstängd pga lågsäsong och mitt på dagen: av siestan!

Vi kommer ner till sandstranden där måsarna gapade och det ljusblåa havet slår mot klippstenarna som ligger spritt på strandkanten.

Vi doppar fötterna och vadrar sedan vidare in i okända gränder, kommer vilse hittar en rolig butik typ "in & finn" där vi köper saker till vår showkväll som vi ska ha på måndag.

Tillsist efter 30 minuters letande efter butikscheckandet hittar vi rätt väg till hotellet och sedan softas det, övas på välkomst möte osv.

//Martina

Ps. det är roligt att vårt rum 1429, har blivit ett populärt tillhåll för Cornelia, Lovisa men även andra som vill ungås. Me like!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sötisar! Skrivit en kommentar! /G